tisdag 17 februari 2009

I väntan på morgondagen

Den här dagen kunde ha startat bättre. Precis innan jag kom fram till t-banan på väg till jobbet, kom en råtta och sprang i cirklar. Man kunde tro att den var påtänd eller nåt sånt. Jag försökte skrämma den genom att skrika åt den, men den bara förtsatta att irra omkring. Som tur var kunde jag gå en bra omväg så att jag slapp gå precis var den var.
Jag har inte många fobier eller så men jag är livrädd för alla gnagare. Från skogsmöss till stora feta skeppsråttor och bisamråttor. Råttor, tandläkaren och sprutor är nog bland det läskigaste jag vet. Kan gärna leva utan alla tre om jag fick som jag ville.
När jag sen väl kom till jobbet började jag nysa och jag blev snorig. Toppen!! Har hittills klarar mig från diverse förkylningar i år men nu verkar det vara nåt skumt på G. Det rinner från näsan, jag är trött/trög i huvudet,ja, jag vet inget nytt under solen :-p
Sen när jag tog blodtrycket på em så var det 130/100. När undertrycket är så högt så känner jag genast av det. Blir slut på en gång, inte kul. Sen blir det inte bättre av att när man ber om hjälp så suckar vissa kollegor, nej det vill jag inte göra. Varför ska jag göra det. Man vill bara säga håll käften och gör det för det ingår i dina arbets uppgifter.
På vägen hem så köpte jag C-vitamin brus och örtmarinerade vitlöksklyftor. Jag kan äta dem som plockgodis, men vet att imorgon kommer jag att stinka vitlök ur varje por. Hoppas bara att det ska hålla borta både vampyrer och bacilusker. Vill inte bli sjuk, hör du det kroppen min. Inte sjuk! På tal om vitlök, jag åt en jättegod morotstzazikiÅhléns City förra veckan. Det var morötter, mynta tror jag och mindre vitlök än i den vanliga varianten med gurka. Har du nåt bra recept på det får du gärna dela med dig. Det var smaskens.
Min väninna KE ringe ikväll och berättade att hon skulle flytta. Hon bor i en liten 1:a på drygt 30 kvm, inne vid Odenplan, nu hade hon fått tag på en större 1:a på 51 kvm tror jag det var.
Kul. Hon har länge varit på jakt efter ny lägenhet, gärna en 2:a men det var ytterligare kö tid på en sådan. Sen hade hon hört att hade man bara fått en 1.a i det området, så kunde man längre fram ha lättare att byta upp till en 2:a. Det låter ju toppen.
Nej nu ska jag ta extra C vitamin och sen nanna kudde. Sen vakna frisk imorgon.

Tack o hej leverpastej.

1 kommentar:

  1. åh fy sjutton för råttor!! Jag har fobi mot råttor jag med... Och mot spindlar, ormar, getingar, tandläkaren m.m

    Mona

    SvaraRadera

Räknare